Pages

Thursday, June 30, 2011

Insan Tercinta


Ya Allah....
Seandainya telah engkau catatkan dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami...
Agar kemesraan itu abadi...


Ya Allah....
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ke tepian yang sejahtera dan abadi..
Maka jodohkanlah kami...


Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..


Serta Ya Allah, ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan..
Melontar bayangannya jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja nan merah..
Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya..


Ya Allah yang tercinta..
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu..
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik untukku...
Kerana Engkau Maha Mengetahui..
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini..


Ya Allah...
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku..
Di dunia dan akhirat..
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini..
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian.. 
Di dunia ini mahupun akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup..
Ke jalan yang Engkau redhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah...


Dan Ya Allah..
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Serta peliharalah kami dari azab api neraka...
Amin...amin...Ya Rabbal 'Alamin..    




  
         

No comments:

Post a Comment